Main menu

האם תהליך חפיפה נכון ישפר את תפוקת העובד?

שיפור תפוקת עובדים

מעסיקים רבים נוטים לקלוט את העובדים ומיד "זורקים אותם למים" אך חלקם עלול להתקשות ולעזוב. בעזרת תהליך חפיפה והכשרה נכונים ניתן לשמר את העובדים ולשפר את התפוקה.

דמיינו לעצמכם מצב, בו אתם מגיעים למקום העבודה ומיד מתחילים לעבוד, ללא הכשרה או חפיפה, ללא הכרות עם המקום או אנשי הצוות. כיצד תרגישו? חוסר אונים כזה, יכול לגרום לעובד לנסות לפתור בעיות לבד בדרך שלו במקרה הטוב, שלא להמשיך להגיע לעבודתו במקרה הרע.
תהליך החפיפה נועד לאפשר לעובד להכנס למסלול בצורה נוחה ונעימה במקום העבודה החדש. מה כולל תהליך החפיפה? הנה מספר דוגמאות:

סיור במקום העבודה

רצוי לערוך לעובד סיור במקום העבודה, להראות לו היכן נמצא כל דבר (לדוגמא: מטבח, שירותים, כניסה ויציאה, משרדים נוספים של חבריו ושל האחראי עליו).

הכרות עם הצוות

חשוב לערוך הכרות עם הצוות. לפני ההכרות ניתן להכין את הצוות ולבקש את עזרתם בקליטת העובד החדש – להיות נחמדים, חייכנים, ולשאול אם הוא צריך עזרה מעת לעת. ניתן אף לשים פתקי שם לצוות ביום הראשון לעבודה של העובד, כדי להקל עליו לזכור את השמות של כולם.

הכרות עם המעסיק והחברה

רצוי לערוך הכרות נוספת ומעמיקה עם המעסיק והחברה. למשל ניתן לבקש לערוך סיור באתר האינטרנט, לקרוא פרוספקט, וכדומה.

תוכנית חפיפה מסודרת

אתם בוודאי יודעים מה אתם מצפים שהעובד ידע בסיומו של תהליך החפיפה. לכן, חשוב להכין תוכנית חפיפה מסודרת, מחולקת לשעות וימים, כך שבסיומה ידע העובד בדיוק מה שרציתם שידע. חשוב כי לוחות הזמנים יהיו ריאליים.

שקיפות בתהליך החפיפה

ניתן ורצוי להציג בפני העובד את תהליך החפיפה אותו הוא עתיד לעבור, כדי שידע בדיוק לקראת מה הוא עובד. בסיומו של תהליך החפיפה ניתן ורצוי לבקש משוב ולשאול האם יש שאלות נוספות.

לסיכום, במאמר זה ראינו מספר דוגמאות כיצד ניתן לשפר את תהליך החפיפה של העובדים. עובד שיכנס למקום עבודה ויעבור תהליך חפיפה מסודר, ירגיש חלק ממקום העבודה, יהיה מקצועי יותר ולבסוף תפוקתו תעלה.

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים: